Pytanie 61
Która z operacji nie wpłynie na rozmiar / wielkość zajmowanej pamięci pliku graficznego?
  1. Skalowanie obrazu za pomocą atrybutów HTML.
  2. Zmiana rozdzielczości obrazu.
  3. Interpolacja.
  4. Kompresja.
Pytanie 62
Bitmapa jest obrazem
  1. rastrowym.
  2. analogowym.
  3. wektorowym.
  4. interakcyjnym.
Pytanie 63
Jednostka ppi (pixels per inch)
  1. określa rozdzielczość obrazów rastrowych.
  2. określa rozdzielczości obrazów generowanych przez drukarki i plotery.
  3. jest parametrem określającym rozdzielczość cyfrowych urządzeń wykonujących pomiary.
  4. jest jednostką rozdzielczości skanerów określająca częstość wykonywanych próbkowań obrazu.
Pytanie 64
Które stwierdzenie odnosi się do skalowania obrazu?
  1. Łączy lub odejmuje kształty.
  2. Polega na zmianie sposobu zapisu obrazu tak, aby zmienić sposób kompresji.
  3. Powoduje zmianę rozmiaru obrazu bez zmieniania ważnej zawartości wizualnej.
  4. Powoduje wycięcie z oryginalnego obrazu określonego jego fragmentu z celu uzyskania optymalnego widoku.
Pytanie 65
Edytując grafikę w edytorze grafiki rastrowej należy pozbyć się kolorów z rysunku tak, aby obraz był w odcieniach szarości. Można do tego efektu wykorzystać funkcję
  1. desaturacji.
  2. kadrowania.
  3. szumu RGB.
  4. filtru rozmycia.
Pytanie 66
W edytorze grafiki wektorowej stworzono przedstawiony kształt, który powstał z dwóch figur: trójkąta i koła. W celu stworzenia tego kształtu, po narysowaniu figur i odpowiednim ich ustawieniu, należy skorzystać z funkcji
nie można wczytać obrazu
  1. sumy.
  2. różnicy.
  3. rozdzielenia.
  4. wykluczenia.
Pytanie 67
Aby stworzyć przycisk na stronę internetową według wzoru, należy w programie do grafiki rastrowej użyć opcji
nie można wczytać obrazu
  1. propagacja wartości.
  2. zaznaczenie eliptyczne.
  3. zniekształcenia i deformowanie.
  4. zaokrąglenie lub wybranie opcji prostokąt z zaokrąglonymi rogami.
Pytanie 68
Rozmycie Gaussa, wygładzanie, szum RGB są funkcjami programu do obróbki
  1. grafiki rastrowej.
  2. grafiki wektorowej.
  3. ścieżki dźwiękowej.
  4. dźwięku w formacie MIDI.
Pytanie 69
Aby edytować nakładające się na siebie pojedyncze fragmenty obrazu, pozostawiając pozostałe elementy niezmienione, należy zastosować
  1. warstwy.
  2. histogram.
  3. kanał alfa.
  4. kadrowanie.
Pytanie 70
W ramce przedstawiono właściwości pliku graficznego. W celu optymalizacji czasu ładowania rysunku na stronę WWW należy
nie można wczytać obrazu
  1. zmiejszyć wymiary rysunku.
  2. zwiększyć rozdzielczość.
  3. zmienić format grafiki na CDR.
  4. zmienić proporje szerokości do wysokości.

© 2019